| Oversætterens hjemmeside | Forfattere | Jan Guillou |
| Forfatter | Jan Guillou | ||
|
Commusen Brugere Antal indlæg: 1 Tilmeldt: 19.05.05 |
|
||
|
Hej allesammen! Jeg er en pige der går i gymnasium i Roskilde, og som er i gang med at skrive 1.G's dansk opgave. Til opgaven valgte jeg Guillou's Ondskaben. Jeg har stort set analysen på plads, men det er den eneste bog af Jan Guillou jeg har læst, så jeg har nogle spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med. På forhånd tak. 1) Er der nogle specielle kendetegn ved Guillou's måde at skrive på, som går igen? 2) Bruger han aldrig anførelsestegn? Og er der nogen der ved hvor han ikke gør det i Ondskaben? 3) Hvor meget af historien er opdigtet? Jeg ville blive meget glad hvis der var en der kunne svare ![]() ~Eva |
|||
| Forfatter | RE: Jan Guillou | ||
|
janmol Super Administrator Antal indlæg: 19 Bopæl: Aarhus Tilmeldt: 10.03.04 |
|
||
|
1) Er der nogle specielle kendetegn ved Guillou's måde at skrive på, som går igen? - joooo ... først og fremmest må man vel sige, at han anvender en tillempet journalistisk stil i alle sine bøger. Hvilket ikke er så mærkeligt, da han først og fremmest er journalist også i sin selvforståelse. Men ellers kan man vel sige, at hans stil er bevidst ikke-kunstnerisk (reportage mere end litteratur) 2) Bruger han aldrig anførselstegn? Og er der nogen der ved hvor han ikke gør det i Ondskaben? - hvad tænker du på? Anførselstegn ved replikker? Der er der mange udenlandske forfattere, som ikke gør. 3) Hvor meget af historien er opdigtet? - ikke ret meget. Stedet er en fiktion. Men det der sker, er noget han for størstepartens vedkommende selv har oplevet (og skrevet om i andre sammenhænge). Måske skulle du downloade og læse den lille selvbiografi, som du kan finde andet steds her på siden. Jan Mølgaard |
|||
|
| Spring til debat: |